Megalakult a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt., ami a 350 km-es Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítását végzi majd.

A vegyesvállalatban a MÁV részvételi aránya 15 százalékos, a többi kínai cégeké. A vegyesvállalat nem végez kivitelezési feladatokat, a tervező és fővállalkozó munkáját koordinálja majd.. A fejlesztésre kijelölt magyar szakasz a Budapest-Kelebia vasútvonal 166 km hosszban. A műszakilag elvárt cél: kétvágányúsítás és 160 km/óra működési sebesség, emellett a pálya legfeljebb 740 méter hosszú vonatok közlekedtetésére lesz alkalmas.

Erősen kérdéses, hogy a beruházás mikor térülne meg. Legújabb információk szerint nagyjából 550 milliárdba kerülne, melynek 85 százaléka 20 évre szóló alacsony kamatozású kínai hitel lenne. Vagyis kamatokkal együtt mintegy 700 milliárdos beruházásról van szó és hasznot leginkább a kínaiaknak jelent majd. A projekt célja ugyanis az lenne, hogy egyfajta új selyemút részeként gyorsabban juttassa el a kínai árukat az európai piacra. Kína már megvette a pireuszi kikötőt, ezt kötné össze Budapesttel a vasútvonal.