A magyar kormány várhatóan már a közeli napokban döntést hoz a Szeged-Szabadka vasútvonal közbeszerzését illetően. A beruházó várhatóan a MÁV lesz, 2020-21-ben pedig már a kivitelezés is megindulhat.

A két város közötti vasúti kapcsolat 2015-ben szűnt meg a migránsválság tetőzésekor, a határ lezárása miatt, most viszont jó ütemben halad a Szeged-Szabadka vasútvonal újranyitását előkészítő munka.  2019 áprilisában a magyar és a szerb kormány együttes ülést tartott Szabadkán, ennek keretében született meg a megállapodás a két ország gazdasági és társadalmi, oktatási, illetve kulturális kapcsolatai szempontjából kiemelten fontos vonal újranyitásáról. A vasút elsősorban a magyarlakta települések összeköttetését erősíti.

A közös kormányülésen meghozott döntés értelmében a személyforgalom 2022-re indulhat meg a vonalon, a tervek szerint a Szeged és Szabad közötti menetidő 30-40 perc lesz majd. A vasútvonalat egyébként úgy alakítják ki a szakemberek, hogy később alkalmas legyen tram-train típusú közlekedésre is. Utóbbi nem újkeletű dolog, hiszen Szabadka és a népszerű fürdőhely, Palics között 1897 – 1972 között közlekedett villamos.
A szerb oldali kivitelezésre a magyar Eximbank biztosít hitelt.

A Szabadka-Szeged vasútvonal rekonstrukciója azért is sürgető feladat, mert amikor megkezdődik a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának a felújítása, a forgalmat Szabadkáról Szeged felé terelik, s onnan járnak majd a vonatok Budapest felé.

Az Észak-Bácskában élők is nagyon várják már a vasúti közlekedés újbóli beindítását. Nyáron, valamint karácsony és húsvét környékén többórás várakozás van a határátkelőkön, az autóbuszok is beragadnak a dugókban. A zavartalan közlekedési lehetőséget egyedül a vasút jelentené.

A Szeged–Szabadka-vasútvonal egy egyvágányú, nem villamosított vonal, mely az Alföld-Fiume vasút egyik szakaszaként épült.