Helyreállították és átadták a forgalomnak a múlt hét végén a harmadik, egyben utolsó újvidéki Duna-hidat, amelyet 1999 áprilisában a NATO bombázott le. A vasúti forgalom már áprilisban megindult az egykori Zezelj híd helyén épült új hídon, a közúti forgalom előtt azonban csak most nyitották meg az építmény.

A híd az úgynevezett 10-es európai közlekedési folyosó részét képezi, ami azt jelenti, hogy ezen keresztül tudnak majd óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedni a vonatok Belgrád és Budapest között, amikor megépül a két fővárost összekötő gyorsvasút.

A Zezelj híd 1961-ben épült fel, eredeti neve Testvériség-Egység híd volt, ám az újvidékiek a tervezőjére, Branko Zezeljre utalva csak Zezelj hídnak nevezték el, és a köztudatban is ez az elnevezés honosodott meg. Az 1999-es NATO légicsapások során megsemmisített híd újjáépítése 2012-ben kezdődött meg. A felépítése 54 millió euróba került, ebből 35 millió eurót az Európai Unió finanszírozott. Az új híd 474 méter hosszú és 31,45 méter széles, két vasúti vágány, kétsávos közút és ugyancsak két-két járda és kerékpárút halad át rajta.