A Galeb hajó múzeummá alakítására első körben csak egy pályázó jelentkezett, de túl magas árat ajánlott, ezért a városi vezetés megsemmisítette a tendert és a napokban újat írt ki.

Rijeka városa abban bízik, hogy Josip Broz Tito egykori jugoszláv elnök legendás luxushajójának, a Galebnek múzeummá alakítására kiírt új pályázat iránt nagyobb lesz az érdeklődés, és a megadott kereteken belül kapnak rá árajánlatot.

Az első pályázatra csak a horvát Viktor Lenac hajógyár jelentkezett, és közel 60 millió kunáért, vagyis több mint 8 millió euróért vállalta volna a munkát. A munkálatokat viszont 4 és fél millió euróra becsülik áfa nélkül, az Európai Unió korábban 3 millió 800 ezer euróval támogatta a projektet.

Tito kedvenc jachtja jelenleg a rijekai szárazkikötőben vár a felújításra. A vezér halála és Jugoszlávia felbomlása után a hajó sokáig Montenegróban vesztegelt, majdnem hajótemetőben végezte.

A Galeb kereskedelmi hajóként kezdte 1938-ban Genovában. A 2. világháborúban kisegítő cirkálóként használták, 1943-ban a német flotta hadizsákmánya lett. Egy évvel később egy légitámadásban súlyosan megsérült, majd Jugoszláviában építették újjá. 1953-ban Tito elnök luxushajójaként a Galeb élete új szakaszába lépett. A Galeb csaknem három évtizedig, Tito 1980-as haláláig az elnök úszó hivatalaként szolgált. Ezalatt több mint 18 ezer tengeri mérföldet tett meg, három földrész 18 országában kötött ki.

1990-ben egy görög hajótulajdonos vásárolta meg, aki luxushajót akart varázsolni belőle. A Galebet az észak-dalmáciai Viktor Lenac hajógyárba vontatták, ahol felújításra várt, de pénzhiány és más körülmények miatt nem sikerült véghezvinni a tervet. Rijeka városa egy árverésen vette meg a hajót 2009-ben 150 ezer dollárért.