Sikerült felébreszteni Csipkerózsika álmából Európa egyik legnagyobb hídépítési projektjét Horvátországban. A 2.4 km hosszú tengeri Peljesac-híd kivitelezését 10 évvel ezelőtt már elkezdték, de a gazdasági válság miatt leállították. Most Kínai fővállalkozó mellett osztrák és görög cégek bevonásával folytatják a munkákat.  A mostani tervek szerint a tengeri átkelőt 2022-ben adják majd át.

A híd vázát Kínában készítik és hajóval szállítják Horvátországba, ahol kínai vendégmunkások fogják összerakni.

A Peljesac-híd tervei Jugoszlávia szétesése után készültek, alapvetően politikai megfontolásból. Miután Bosznia-Hercegovina kapott egy rövid tengeri kijárót Dalmáciában, Horvátország egy északi és egy déli részre szakadt. A híd közvetlen kapcsolatot jelent majd a két országrész között kikerülve két schengeni határt Bosznia és Horvátország között.

A híd építése komoly kérdéseket vet fel, ha ugyanis a jövőben mind a két ország a schengeni övezet tagja lesz, a híd kihasználatlanul ível majd át a tenger felett.

Szarajevó kezdetek óta ellenzi a projektet, mely tengeri határától mindössze 500 méterre valósulna meg. Bosznia ugyanis nyílt tengeri kijáratot szeretne elérni, jelenleg ugyanis a bosnyák tengerpart csak horvát felségvizeken keresztül közelíthető meg. Zágráb valamennyire igyekezett eleget tenni a boszniai kéréseknek. Megemelte a híd magasságát 35 méterről 55 métere, valamint a tartópillérek egymásközti távolságát 200 méter szélességűre növelte, hogy bármilyen hajó akadálytalanul közlekedhessen alatta.

Bosznia nemzetközi bíróságon keresztül 1,5 kilométer szélességű, 70 kilométer hosszúságú folyosót szeretne elérni Neumtól egészen a nemzetközi vizekig.

Horvátország és Bosznia-Hercegovina 1999-ben írta alá megállapodást a határokról, amely két sziget és egy félsziget kérdése miatt soha nem lépett érvénybe, mert nem ratifikálta sem a horvát, sem a boszniai parlament.