Magyarország és Albánia közötti közvetlen légi járat indításáról írt alá szándéknyilatkozatot Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter és Sokol Dervishaj albán közlekedési és infrastrukturális miniszter.

A kormányok koncessziós szerződést írtak ki az útvonalakra, mert piaci alapon biztosan nem tudnának működni. A Malév leállása miatt alakultak ki fehér foltok a Balkánon, a tárcavezető szerint ezért stratégiai, gazdasági és turisztikai szempontok alapján döntöttek a célállomásokról. Seszták hozzátette, hogy a koncessziós szerződéskötés előkészítési fázisban van, a legkorábban a szerződéskötéstől számított 180 napon belül indulhat a repülőközlekedés. A Wizz Airtól, mely egyedüli pályázó volt azt várják, hogy az igényeket szem előtt tartó gyakorisággal közeledtesse a járatot.

Ugyanakkor Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója egy lengyel lapnak adott interjúban arról beszélt, hogy Tirana nem jöhet szóba a magas költségek miatt, ezért Kukest vették célba, amennyiben az ottani repülőteret megnyitják a külföldi érdeklődők előtt.