A Genfi Autószalonon bemutatott, teljes önvezetésre is képes Rimac C_Two 11,8 másodperc alatt éri el a 300 km/órát
A Rimac első járműve, a hírdedt Concept One – ból mindössze 8 készült, egyik példányát az egykori Top Gear sztár, Richard Hammond törte ripityára egy forgatáson.
Az új, C_Two nevű utódja minden gyorsulási rekordot átírhat az utcai autók történetében. A horvát elektromos sportkocsi adatai sokkolóak: a négy villanymotorja összesen 1914 lóerőt és 2300 Nm nyomatékot ad le. 0-97 km/órára 1,85 másodperc alatt gyorsul fel, ami egy hajszállal még annál is jobb, mint amit a Tesla ígér az új Roadsterrel kapcsolatban.
Nagy tempónál sem veszít a lelkesedéséből a Rimac, az álló start után 11,8 másodperccel már 300 km/órával is száguldhat, a végsebessége pedig eléri a 412 km/órát.
A karbon karosszériás sportkocsi egy 120 kilowattórás lítium-akkumulátorból nyeri az energiát, mind a négy keréknél van egy-egy villanymotorja, aminek köszönhetően úgy osztja el erejét a négy sarok között, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a tapadás és a legnagyobb a kanyarsebesség.
Állítólag a C_Two – a világon elsőként – képes a 4-es szintű önvezetésre, ezt azonban működés közben még senki sem látta. Mindenesetre a Rimac tartalmaz nyolc kamerát, egy lidar szenzort, hat radart és 12 ultrahangos érzékelőt.
A Concept_Two fedélzeti rendszere arcfelismeréssel azonosítja a tulajt és nyitja ki neki az autót, és az indítás is csak így lehetséges. Az autó beállításai a sofőr aktuális hangulatához igazodnak, versenypályán pedig arra is képes a fedélzeti számítógép, hogy megmutassa az ideális íveket, fékezési és kigyorsítási pontokat a sofőrnek.
Összesen 150 példány készül majd a horvát hipersportkocsiból, az ára még nem ismert, de megközelítheti a félmilliárd forintot. Egy töltéssel pedig elméletileg 650 km is megtehető, de ez nagyban függ a használat módjától.